mapa strony   |   kontakt   |

Oferta

Wersja archiwalna zmieniona dnia 14.05.2009

1.  Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna:

- niepowodzeń szkolnych

- specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu,

- trudności w nauce matematyki,

- możliwości intelektualnych uczniów,

- zaburzeń zachowania,

- zaburzeń emocjonalnych,

- trudności wychowawczych.

2. Terapia pedagogiczna

  - terapia trudności w czytaniu i pisaniu

- terapia kompetencji matematycznych

3.  Terapia psychologiczna - zaburzenia emocji, zaburzenia zachowania, objawów nadpobudliwości psych. czas trwania i rodzaj terapii uzależniony jest od specyfikacji problemu.

4. Terapia logopedyczna

5. Konsultacje indywidualne

6. Psychoedukacja:

  - warsztaty dla młodzieży

- prelekcje dla rodziców

- prelekcje dla nauczycieli

7. Interwencje

W szczególnie trudnych sytuacjach możliwa jest interwencja w środowisku ucznia.

8. Poradnictwo zawodowe

9. Poradnia wydaje opinie i orzeczenia.

PORADNIA WYDAJE OPINIE W SPRAWACH

1. Wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia obowiązku szkolnego


2.
Pozostawienia ucznia klas I – III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie

3. Objęcie ucznia nauką w klasie terapeutycznej

4. Dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom

5. Zwolnienie ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego

6. Udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki

7. Przyjęcie ucznia gimnazjum do oddziały przysposabiającego do pracy

8. Innych, określonych w odrębnych przepisach

Opinię wydaje się na pisemny wniosek o wydanie opinii rodziców (prawnych opiekunów) dziecka. Za zgodą rodziców (prawnych opiekunów) dziecka Poradnia przekazuje kopie opinii do odpowiedniej placówki oświatowej lub innej instytucji.

PORADNIA ORZEKA W SPRAWACH

1. Kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagającymi stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim

2. Nauczania indywidualnego dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły

3. Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole

Orzeczenie rozpatruje się na pisemny wniosek o wydanie orzeczenia rodziców (prawnych opiekunów) dziecka.

Orzeczenia wydaje Zespół Orzekający, w którego skład wchodzą:

- dyrektor ppp-p jako przewodniczący

- członkowie – pracownicy pedagogiczni placówki i lekarz

- na swój wniosek – mogą uczestniczyć rodzice

Posiedzenia Zespołu Orzekającego odbywają się wg harmonogramu raz w miesiącu, a w szczególnych przypadkach – częściej.

Pokaż metryczkę tego dokumentu drukuj 
Podpisał: Małgorzata Jakubiak
Dokument z dnia: 14.05.2009
Dokument oglądany razy: 17
Opublikował: Małgorzata Jakubiak
Publikacja dnia: 14.05.2009
 
Ukryj metryczkę tego dokumentu     drukuj 


bip.gov.pl