Oferta
1. Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna:
- niepowodzeń szkolnych
- specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu,
- trudności w nauce matematyki,
- możliwości intelektualnych uczniów,
- zaburzeń zachowania,
- zaburzeń emocjonalnych,
- trudności wychowawczych.
2. Terapia pedagogiczna
- terapia trudności w czytaniu i pisaniu
- terapia kompetencji matematycznych
3. Terapia psychologiczna - zaburzenia emocji, zaburzenia zachowania, objawów nadpobudliwości psych. czas trwania i rodzaj terapii uzależniony jest od specyfikacji problemu.
4. Terapia logopedyczna
5. Konsultacje indywidualne
6. Psychoedukacja:
- warsztaty dla młodzieży
- prelekcje dla rodziców
- prelekcje dla nauczycieli
7. Interwencje
W szczególnie trudnych sytuacjach możliwa jest interwencja w środowisku ucznia.
8. Poradnictwo zawodowe
9. Poradnia wydaje opinie i orzeczenia.
PORADNIA WYDAJE OPINIE W SPRAWACH
1. Wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia obowiązku szkolnego
2. Pozostawienia ucznia klas I – III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie
3. Objęcie ucznia nauką w klasie terapeutycznej
4. Dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom
5. Zwolnienie ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego
6. Udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki
7. Przyjęcie ucznia gimnazjum do oddziały przysposabiającego do pracy
8. Innych, określonych w odrębnych przepisach
Opinię wydaje się na pisemny wniosek o wydanie opinii rodziców (prawnych opiekunów) dziecka. Za zgodą rodziców (prawnych opiekunów) dziecka Poradnia przekazuje kopie opinii do odpowiedniej placówki oświatowej lub innej instytucji.
PORADNIA ORZEKA W SPRAWACH
1. Kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagającymi stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim
2. Nauczania indywidualnego dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły
3. Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole
Orzeczenie rozpatruje się na pisemny wniosek o wydanie orzeczenia rodziców (prawnych opiekunów) dziecka.
Orzeczenia wydaje Zespół Orzekający, w którego skład wchodzą:
- dyrektor ppp-p jako przewodniczący
- członkowie – pracownicy pedagogiczni placówki i lekarz
- na swój wniosek – mogą uczestniczyć rodzice
Posiedzenia Zespołu Orzekającego odbywają się wg harmonogramu raz w miesiącu, a w szczególnych przypadkach – częściej.
Podpisał: Małgorzata Jakubiak Dokument z dnia: 14.05.2009 Dokument oglądany razy: 17 |
Opublikował: Małgorzata Jakubiak Publikacja dnia: 14.05.2009 |