mapa strony   |   kontakt   |

OFERTA

Wiadomość usunięta dnia 07.10.2010
powód: Aktualizacje
20.10.2009, 09:44

W zakresie diagnozy:
1. Diagnoza logopedyczna.
2. Diagnoza rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, społecznego dzieci.
3. Diagnoza pod katem oceny dojrzałości szkolnej.
4. Diagnoza przyczyn trudności dydaktycznych i trudności wychowawczych,
5. Diagnoza dysleksji rozwojowej (trudności w czytaniu i pisaniu)
    oraz dyskalkulii (trudności w uczeniu się matematyki).
6. Diagnoza uczniów zdolnych.
7. Diagnoza dzieci z zaburzeniami w zachowaniu, zagrożonych                                              uzależnieniem, niedostosowanych społecznie.
8. Diagnoza uczniów przechodzących do oddziałów przysposabiających do pracy.

W zakresie orzekania i opiniowania:
1. Wydawanie przez Zespoły Orzekające:
orzeczeń o:

  •  potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej społecznie, wymagającej stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy,
  •  potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej
  • potrzebie indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
  •  potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim,

opinii o:

  •  potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.

2. Wydawanie opinii w sprawach:
a) Wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia      spełniania obowiązku szkolnego.
b) Pozostawienia ucznia klas I – III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie.
c) Objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej.
d) Dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się.
e) Zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego.
f) Udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki.
g) Przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziały przysposabiającego do pracy.
h) Innych, określonych w odrębnych przepisach.


W zakresie terapii:
1. Indywidualna terapia logopedyczna dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy, jąkających się.
2. Indywidualna terapia psychologiczna dotycząca m. in. depresji, zaburzeń lękowych, fobii szkolnej, trudności emocjonalnych, moczenia nocnego, zaburzeń w odżywianiu, współuzależnień, zachowań opozycyjno-buntowniczych.
3. Indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna dla dzieci z trudnościami w nauce.
W zakresie doradztwa:
1. Doradztwo wychowawcze dla rodziców i nauczycieli
(trudności wychowawcze, problemy okresu dojrzewania, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia zachowania i inne).
2. Doradztwo zawodowe, pomoc w wyborze dalszego kierunku kształcenia, badanie predyspozycji zawodowych.
3. Doradztwo w zakresie wyboru placówek kształcenia specjalnego.
4. Działania mediacyjne między stronami konfliktu
(uczniami, rodzicami, nauczycielami) – w poradni i na terenie placówek.
5. Działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych - w poradni i na terenie placówek.
6. Zajęcia interwencyjne z klasami w sytuacjach problemowych
(zgodnie ze zgłoszeniami).
7. Punkty konsultacyjne na terenie placówek: Zespół Szkół w Goszczynie, Zespół Szkół w Błędowie, PSP w Nowym Mieście, ZSO Gimnazjum w Mogielnicy oraz w poradni.

W zakresie profilaktyki:
1. Popularyzowanie wiedzy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej
    ( udostępnianie materiałów i pozycji książkowych).
2. Udzielanie konsultacji indywidualnych rodzicom, nauczycielom i innym osobom                      pracującym z dziećmi i młodzieżą, w ramach profilaktyki uzależnień i promocji zdrowia.
3. Psychoedukacja w szkołach:

  •  warsztaty dla dzieci i młodzieży,
  •  prelekcje dla rodziców (zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami),
  •  prelekcje dla nauczycieli (zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami).

4. Organizowanie spotkań tematycznych dla pedagogów szkolnych i nauczycieli
   – utworzenie „grupy wsparcia”.
5. Przesiewowe badania mowy (na terenie placówek).
6. Przesiewowe badania słuchu dzieci 6-letnich i młodszego wieku szkolnego
    w ramach Programu „Słyszę” (na terenie placówek).
7. Przesiewowe badania pod kątem ryzyka dysleksji.

Pokaż metryczkę tego dokumentu drukuj 
Wiadomość oglądana razy: 475
Opublikował: Małgorzata Jakubiak
Publikacja dnia: 20.10.2009, 09:44
 
Ukryj metryczkę tego dokumentu     drukuj 


bip.gov.pl