mapa strony   |   kontakt   |

Oferta na rok szkolny 2010/2011

Wersja archiwalna zmieniona dnia 08.11.2010

OFERTA na rok szkolny 2010/2011

W zakresie diagnozy:

1. Diagnoza rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, społecznego dzieci.

2. Diagnoza logopedyczna.

3. Diagnoza pod kątem oceny dojrzałości szkolnej.

4. Diagnoza przyczyn trudności dydaktycznych i trudności wychowawczych.

5. Diagnoza dysleksji rozwojowej (trudności w czytaniu i pisaniu) oraz dyskalkulii (trudności w uczeniu się matematyki).

6. Diagnoza uczniów zdolnych.

7. Diagnoza dzieci z zaburzeniami w zachowaniu, zagrożonych uzależnieniem, niedostosowanych społecznie.

8. Diagnoza uczniów przechodzących do oddziałów przysposabiających do pracy.

W zakresie orzekania i opiniowania:

1. Wydawanie przez Zespoły Orzekające:

orzeczeń o:

  • potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej społecznie, wymagającej stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy,
  • potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej,
  • potrzebie indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
  • potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim,

opinii o:

  •  potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.

2. Wydawanie opinii w sprawach:

a) Przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego.

b) Pozostawienia ucznia klas I – III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie.

c) Objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej.

d) Dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się.

e) Zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego.

f) Udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki.

g) Przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziały przysposabiającego do pracy.

h) Innych, określonych w odrębnych przepisach.

W zakresie terapii:

1. Indywidualna terapia logopedyczna dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy, jąkających się.

2. Indywidualna terapia psychologiczna dotycząca m. in. depresji, zaburzeń lękowych, fobii szkolnej, trudności emocjonalnych, moczenia nocnego, zaburzeń w odżywianiu, współuzależnień, zachowań opozycyjno-buntowniczych.

3. Indywidualna i grupowa terapia psychologiczna dla dzieci z autyzmem.

4. Indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna dla dzieci z trudnościami w nauce.

W zakresie doradztwa:

1. Doradztwo wychowawcze indywidualne dla rodziców i nauczycieli w poradni oraz w punktach konsultacyjnych na terenie placówek (trudności wychowawcze, problemy okresu dojrzewania, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia zachowania i inne).

2. Zorganizowanie w poradni i prowadzenie „Szkoły dla rodziców”.

3. Doradztwo zawodowe: - badnia predyspozycji związanych z wyborem zawodu, - warsztaty dla uczniów, - psychoedukacja dla rodziców i nauczycieli z zakresu doradztwa zawodowego.

4. Doradztwo w zakresie wyboru placówek kształcenia specjalnego. Pomoc w wyszukiwaniu szkół dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.

5. Działania mediacyjne między stronami konfliktu(uczniami, rodzicami, nauczycielami) – w poradni i na terenie placówek.

6. Działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych - w poradni i na terenie placówek. 7. Zajęcia interwencyjne z klasami w sytuacjach problemowych.

W zakresie profilaktyki:

1. Popularyzowanie wiedzy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej ( udostępnianie materiałów i pozycji książkowych).

2. Udzielanie konsultacji indywidualnych rodzicom, nauczycielom i innym osobom pracującym z dziećmi i młodzieżą, w ramach profilaktyki uzależnień i promocji zdrowia.

3. Psychoedukacja w szkołach:

  • warsztaty dla dzieci i młodzieży,
  • prelekcje dla rodziców (udział w zebraniach dla rodziców na terenie placówek zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami),
  •  szkolenia dla nauczycieli (udział w radach pedagogicznych zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami).

4. Psychoedukacja dla pedagogów szkolnych w poradni: - spotkania informacyjne, - szkolenia (prowadzona przez pracowników poradni i specjalistów z zewnątrz).

5. Utworzenie i prowadzenie „grupy wsparcia” dla pedagogów szkolnych.

6. Przesiewowe badania mowy (na terenie placówek).

7. Przesiewowe badania słuchu dzieci 6-letnich i młodszego wieku szkolnego w ramach Programu „Słyszę” (na terenie placówek).

8. Przesiewowe badania pod kątem ryzyka dysleksji.

Pokaż metryczkę tego dokumentu drukuj 
Podpisał: Małgorzata Jakubiak
Dokument z dnia: 14.05.2009
Dokument oglądany razy: 338
Opublikował: Małgorzata Jakubiak
Publikacja dnia: 08.11.2010
 
Ukryj metryczkę tego dokumentu     drukuj 


bip.gov.pl