Oferta na rok szkolny 2010/2011
OFERTA na rok szkolny 2010/2011
W zakresie diagnozy:
1. Diagnoza rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, społecznego dzieci.
2. Diagnoza logopedyczna.
3. Diagnoza pod kątem oceny dojrzałości szkolnej.
4. Diagnoza przyczyn trudności dydaktycznych i trudności wychowawczych.
5. Diagnoza dysleksji rozwojowej (trudności w czytaniu i pisaniu) oraz dyskalkulii (trudności
w uczeniu się matematyki).
6. Diagnoza uczniów zdolnych.
7. Diagnoza dzieci z zaburzeniami w zachowaniu, zagrożonych uzależnieniem,
niedostosowanych społecznie.
8. Diagnoza uczniów przechodzących do oddziałów przysposabiających do pracy.
W zakresie orzekania i opiniowania:
1. Wydawanie przez Zespoły Orzekające:
orzeczeń o:
- potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej społecznie, wymagającej stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy,
- potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej,
- potrzebie indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
- potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim,
opinii o:
- potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
2. Wydawanie opinii w sprawach:
a) Przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia spełniania
obowiązku szkolnego.
b) Pozostawienia ucznia klas I – III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie.
c) Objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej.
d) Dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego
stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się.
e) Zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego.
f) Udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki.
g) Przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziały przysposabiającego do pracy.
h) Innych, określonych w odrębnych przepisach.
W zakresie terapii:
1. Indywidualna terapia logopedyczna dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, wadami
wymowy, jąkających się.
2. Indywidualna terapia psychologiczna dotycząca m. in. depresji, zaburzeń lękowych, fobii
szkolnej, trudności emocjonalnych, moczenia nocnego, zaburzeń w odżywianiu,
współuzależnień, zachowań opozycyjno-buntowniczych.
3. Indywidualna i grupowa terapia psychologiczna dla dzieci z autyzmem.
4. Indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna dla dzieci z trudnościami w nauce.
W zakresie doradztwa:
1. Doradztwo wychowawcze indywidualne dla rodziców i nauczycieli w poradni oraz w
punktach konsultacyjnych na terenie placówek (trudności wychowawcze, problemy okresu
dojrzewania, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia zachowania i inne).
2. Zorganizowanie w poradni i prowadzenie „Szkoły dla rodziców”.
3. Doradztwo zawodowe: - badnia predyspozycji związanych z wyborem zawodu, - warsztaty
dla uczniów, - psychoedukacja dla rodziców i nauczycieli z zakresu doradztwa
zawodowego.
4. Doradztwo w zakresie wyboru placówek kształcenia specjalnego. Pomoc w wyszukiwaniu
szkół dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.
5. Działania mediacyjne między stronami konfliktu(uczniami, rodzicami, nauczycielami) – w
poradni i na terenie placówek.
6. Działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych - w poradni i na terenie placówek.
7. Zajęcia interwencyjne z klasami w sytuacjach problemowych.
W zakresie profilaktyki:
1. Popularyzowanie wiedzy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej ( udostępnianie
materiałów i pozycji książkowych).
2. Udzielanie konsultacji indywidualnych rodzicom, nauczycielom i innym osobom
pracującym z dziećmi i młodzieżą, w ramach profilaktyki uzależnień i promocji zdrowia.
3. Psychoedukacja w szkołach:
- warsztaty dla dzieci i młodzieży,
- prelekcje dla rodziców (udział w zebraniach dla rodziców na terenie placówek zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami),
- szkolenia dla nauczycieli (udział w radach pedagogicznych zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami).
4. Psychoedukacja dla pedagogów szkolnych w poradni: - spotkania informacyjne, -
szkolenia (prowadzona przez pracowników poradni i specjalistów z zewnątrz).
5. Utworzenie i prowadzenie „grupy wsparcia” dla pedagogów szkolnych.
6. Przesiewowe badania mowy (na terenie placówek).
7. Przesiewowe badania słuchu dzieci 6-letnich i młodszego wieku szkolnego w ramach
Programu „Słyszę” (na terenie placówek).
8. Przesiewowe badania pod kątem ryzyka dysleksji.
Podpisał: Małgorzata Jakubiak Dokument z dnia: 14.05.2009 Dokument oglądany razy: 338 |
Opublikował: Małgorzata Jakubiak Publikacja dnia: 08.11.2010 |