mapa strony   |   kontakt   |

Oferta na rok szkolny 2013/2014

Wersja archiwalna zmieniona dnia 04.11.2013


OFERTA
na rok szkolny 2013/2014


DZIECI W WIEKU OD URODZENIA DO 3 ROKU ŻYCIA

1. Diagnoza psychologiczna i logopedyczna w poradni.
2. Opiniowanie w sprawie oceny poziomu rozwoju.
3. Konsultacje w sprawie rozwoju dziecka.
4. Pomoc w wyszukiwaniu placówek diagnostycznych i wspierających rozwój dziecka oraz
    instytucji działających na rzecz rodziny.
5. Rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców: doradztwo indywidualne w poradni
    oraz w punktach konsultacyjnych na terenie placówek.


DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM ORAZ DZIECI I MŁODZIEŻ
W WIEKU SZKOLNYM

I. WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY
1. Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna w poradni.
2. Opiniowanie w sprawach:
a) oceny poziomu rozwoju,
b) przyczyn zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych,
c) oceny gotowości szkolnej,
d) oceny predyspozycji i uzdolnień,
e) przyczyn trudności dydaktycznych i trudności wychowawczych,
f) specyficznych trudności w uczeniu się /dysleksji/.
g) Przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy.
h) Innych, określonych w odrębnych przepisach.
3. Terapia w poradni:
a) psychologiczna /indywidualna/ dla dzieci dotycząca m. in. zaburzeń lękowych, trudności 
    emocjonalnych, depresji, zaburzeń w odżywianiu, zachowań opozycyjno-buntowniczych.
b) pedagogiczna /zajęcia korekcyjno-kompensacyjne indywidualne i grupowe/ dla dzieci
     z trudnościami w uczeniu się,
c) logopedyczna /indywidualna i grupowa/ dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, 
    zaburzeniami rozwoju mowy i języka, jąkających się.
4. Zajęcia grupowe w poradni:
a) dla dzieci przed rozpoczęciem edukacji szkolnej
b) dla dzieci zdolnych
5. Doradztwo zawodowe:
a) badanie predyspozycji związanych z wyborem zawodu,
b) konsultacje dla uczniów, rodziców i nauczycieli - pomoc w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kariery zawodowej.
6. Zajęcia dla dzieci na terenie placówek:
a) zajęcia grupowe dla dzieci przed rozpoczęciem edukacji szkolnej,
b) zajęcia profilaktyczne dla dzieci i młodzieży w placówkach /spotkania warsztatowe,  
   programy profilaktyczno-terapeutyczne/,
c) warsztaty dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych związane z planowaniem
    kariery edukacyjno-zawodowej,
d) przesiewowe badania mowy,
e) przesiewowe badania słuchu,
f) przesiewowe badania ryzyka dysleksji.
g) zajęcia interwencyjne z klasami w sytuacjach problemowych.
7. Działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych /w poradni, na terenie placówek oraz
    w miejscu zamieszkania/.


II. WSPARCIE DLA RODZICÓW
1. Doradztwo wychowawcze indywidualne dla rodziców w poradni oraz w punktach 
    konsultacyjnych na terenie placówek (trudności wychowawcze, zaburzenia emocjonalne,
    zaburzenia zachowania i inne).
2. Rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców:
a) doradztwo indywidualne w poradni oraz w punktach konsultacyjnych na terenie placówek.
b) prowadzenie „Szkoły dla rodziców” /cykliczne zajęcia warsztatowe w poradni/.
3. Pomoc w wyszukiwaniu instytucji działających na rzecz rodziny oraz wspierających rozwój 
    dziecka.
4. Działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych na terenie poradni i domu rodzinnego.
5. Działania mediacyjne między stronami konfliktu /uczniami, rodzicami, nauczycielami/
     na terenie placówek.
6. Popularyzowanie wiedzy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej /udostępnianie
    materiałów i pozycji książkowych/.

III. WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI
1. Współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy
    psychologiczno -pedagogicznej.
2. Indywidualne porady i konsultacje dla nauczycieli min. w sprawach uczniów stwarzających 
    problemy wychowawcze /w poradni i w punktach konsultacyjnych/.
3. Spotkania informacyjne i szkoleniowe dla pedagogów szkolnych lub przedstawicieli 
    placówek w poradni.
4. Szkolenia dla rad pedagogicznych /tematyka zgodnie z zapotrzebowaniem placówek lub
     z zaproponowanej przez poradnię oferty/.
5. Przekazywanie informacji o kursach i szkoleniach organizowanych przez ośrodki 
    doskonalenia zawodowego i inne instytucje /.
6. Wykłady dla rodziców /udział w zebraniach dla rodziców na terenie placówek zgodnie ze
     zgłaszanymi potrzebami/,
7. Działania mediacyjne między stronami konfliktu /uczniami, rodzicami, nauczycielami/
    na terenie placówek.
8. Działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych /na terenie placówek/.
9. Wspieranie nauczycieli placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa
    edukacyjno-zawodowego:
     porady indywidualne w poradni i punktach konsultacyjnych,
     spotkania informacyjno-szkoleniowe dla nauczycieli wykonujących zadania z zakresy  
     doradztwa zawodowego.
10. Popularyzowanie wiedzy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej /udostępnianie
      materiałów i pozycji książkowych/.

DZIECI I MŁODZIEŻ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ ORAZ ZAGROŻONE NIEDOSTOSOWANIEM SPOŁECZNYM LUB NIEDOSTOSOWANE SPOŁECZNIE

I. WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY
1. Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna w poradni i w domu rodzinnym
    dzieci i młodzieży niepełnosprawnych od urodzenia do 25 roku życia.
2. Opiniowanie w sprawach oceny poziomu rozwoju.
3. Orzekanie i opiniowanie przez Zespoły Orzekające w sprawach:
a) kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
b) kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży zagrożonych niedostosowaniem
     społecznym lub niedostosowanych społecznie,
c) indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, 
    których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub
    oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej,
d) indywidualnego nauczania dla uczniów, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie
    utrudnia uczęszczanie do szkoły,
e) zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla osób upośledzonych umysłowo w stopniu
     głębokim od 3 do 25 roku życia,
f) wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności
    do  podjęcia nauki w szkole.
4. Terapia psychologiczna:
a) indywidualne zajęcia terapeutyczne dla dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju
    (autyzm, Zespół Aspergera).
b) grupowa terapia dla dzieci autystycznych.
c) terapia zaburzeń zachowania.
5. Terapia logopedyczna.

II. WSPARCIE DLA RODZICÓW
1. Konsultacje w sprawie rozwoju dziecka.
2. Pomoc w wyszukiwaniu placówek diagnostycznych i wspierających rozwój dziecka oraz
    instytucji działających na rzecz rodziny.
3. Doradztwo w sprawie wyboru placówki wczesnego wspomagania rozwoju oraz kształcenia
    specjalnego. Udostępnianie ofert szkół i placówek.
4. Doradztwo zawodowe. Pomoc w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu
    kariery zawodowej.
5. Rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców:
a) doradztwo indywidualne w poradni oraz w punktach konsultacyjnych na terenie placówek.
b) prowadzenie „Szkoły dla rodziców” /cykliczne zajęcia warsztatowe w poradni/.

III. WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI W PLACÓWKACH OGÓLNODOSTĘPNYCH
I SPECJALNYCH

1. Współpraca w udzielaniu i organizowaniu pomocy psychologiczno–pedagogicznej
     w placówkach dla uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego :
a) udział w spotkaniach zespołów ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej /na wniosek
    dyrektora placówki/,
b) pomoc w opracowywaniu IPET-ów .
c) współpraca psychologów w opracowaniu programów zajęć rewalidacyjno-  
    wychowawczych   dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim,
d) inna forma współpracy w zależności od potrzeb placówki /zgodnie ze zgłoszonym
    zapotrzebowaniem/.
2. Konsultacje dla nauczycieli i specjalistów szkół ogólnodostępnych min. z zakresie:
a) procedury orzekania,
b) pracy z dzieckiem niepełnosprawnym (podstawy programowe, zajęcia rewalidacyjne, 
    dostosowanie form i metod pracy, dobór pomocy i środków dydaktycznych, dostosowanie
    form i warunków egzaminacyjnych).
3. Konsultacje dla nauczycieli i specjalistów szkół specjalnych /zgodnie z zapotrzebowaniem/
    dotyczących min. zaleceń zawartych w orzeczeniach.
4. Szkolenia dla rad pedagogicznych /tematyka zgodnie z zapotrzebowaniem placówek lub
     z zaproponowanej przez poradnię oferty/.
5. Szkolenia dla rodziców /udział w zebraniach dla rodziców na terenie placówek zgodnie ze
     zgłaszanymi potrzebami/,
6. Organizowanie szkoleń w poradni dla specjalistów szkolnych prowadzonych przez
    edukatorów zewnętrznych.
7. Działania mediacyjne między stronami konfliktu /uczniami, rodzicami, nauczycielami/
     na terenie placówek.
8. Działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych /na terenie placówek/.

Pokaż metryczkę tego dokumentu drukuj 
Podpisał: Małgorzata Jakubiak
Dokument z dnia: 04.11.2013
Dokument oglądany razy: 187
Opublikował: Małgorzata Jakubiak
Publikacja dnia: 04.11.2013
 
Ukryj metryczkę tego dokumentu     drukuj 


bip.gov.pl