mapa strony   |   kontakt   |

OFERTA

Wersja archiwalna zmieniona dnia 19.01.2017

OFERTA

PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W GRÓJCU

na rok szkolny 2016/2017

 

DZIECI W WIEKU OD URODZENIA DO 3 ROKU ŻYCIA

 

I. WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI

 

  1. Diagnoza psychologiczna i logopedyczna w poradni.
  2. Opiniowanie w sprawie oceny poziomu rozwoju.

 

II. WSPARCIE DLA RODZICÓW

 

  1. Konsultacje w sprawie rozwoju dziecka.

  2. Pomoc w wyszukiwaniu placówek diagnostycznych i wspierających rozwój dziecka oraz instytucji działających na rzecz rodziny.

  3. Rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców: doradztwo indywidualne w poradni oraz w punktach konsultacyjnych na terenie placówek.

 

DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM ORAZ DZIECI I MŁODZIEŻ W WIEKU SZKOLNYM

 

I. WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY

 

1. Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna w poradni.

2. Opiniowanie w sprawach:

  1. oceny poziomu rozwoju,

  2. przyczyn zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych,

  3. oceny gotowości szkolnej,

  4. oceny predyspozycji i uzdolnień,

  5. przyczyn trudności dydaktycznych i trudności wychowawczych,

  6. specyficznych trudności w uczeniu się /dysleksji/.

  7. Przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy.

  8. Innych, określonych w odrębnych przepisach.

3. Terapia w poradni:

  1. psychologiczna /indywidualna/ dla dzieci dotycząca m. in. zaburzeń lękowych, trudności emocjonalnych, depresji, zaburzeń w odżywianiu, zachowań opozycyjno-buntowniczych.

  2. pedagogiczna /zajęcia korekcyjno-kompensacyjne indywidualne i grupowe/ dla dzieci z trudnościami w uczeniu się,

  3. logopedyczna /indywidualna i grupowa/ dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami rozwoju mowy i języka, jąkających się.

4. Zajęcia grupowe w poradni:

  1. dla dzieci nieśmiałych,

  2. dla dzieci zdolnych,

  3. rozwijające sprawność manualną i grafomotoryczną,

  4. kółko ortograficzne,

  5. kółko szachowo-warcabowe,

5. Doradztwo zawodowe:

  1. badanie predyspozycji związanych z wyborem zawodu,

  2. konsultacje dla uczniów, rodziców i nauczycieli - pomoc w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kariery zawodowej.

6. Zajęcia dla dzieci na terenie placówek:

  1. zajęcia grupowe dla dzieci przed rozpoczęciem edukacji szkolnej,

  2. zajęcia profilaktyczne dla dzieci i młodzieży w placówkach /spotkania warsztatowe, programy profilaktyczno-terapeutyczne/,

  3. warsztaty dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych związane z planowaniem kariery edukacyjno-zawodowej,

  4. przesiewowe badania mowy i słuchu,

  5. przesiewowe badania ryzyka dysleksji,

  6. zajęcia interwencyjne z klasami w sytuacjach  problemowych.

7. Działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych /w poradni, na terenie placówek oraz w miejscu zamieszkania/.

 

II. WSPARCIE DLA RODZICÓW

 

  1. Doradztwo wychowawcze indywidualne dla rodziców w poradni oraz w punktach konsultacyjnych na terenie placówek (trudności wychowawcze, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia zachowania i inne).

  2. Rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców:

    1. doradztwo indywidualne w poradni oraz w punktach konsultacyjnych na terenie placówek.

    2. prowadzenie "Szkoły dla rodziców" /cykliczne zajęcia warsztatowe w poradni/.

  1. Pomoc w wyszukiwaniu instytucji działających na rzecz rodziny oraz wspierających rozwój dziecka.

  2. Działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych na terenie poradni i domu rodzinnego.

  3. Działania mediacyjne między stronami konfliktu /uczniami, rodzicami, nauczycielami/ na terenie placówek.

  4. Popularyzowanie wiedzy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej /udostępnianie materiałów i pozycji książkowych/.

 

III. WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI

 

  1. Współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno -pedagogicznej.

  2. Indywidualne porady i konsultacje dla nauczycieli min. w sprawach uczniów stwarzających problemy wychowawcze /w poradni i w punktach konsultacyjnych/.

  3. Spotkania informacyjne i szkoleniowe dla pedagogów szkolnych lub przedstawicieli placówek w poradni.

  4. Szkolenia dla rad pedagogicznych /tematyka zgodnie z zapotrzebowaniem placówek lub
    z zaproponowanej przez poradnię oferty/.

  5. Przekazywanie informacji o kursach i szkoleniach organizowanych przez ośrodki doskonalenia zawodowego i inne instytucje .

  6. Wykłady dla rodziców /udział w zebraniach dla rodziców na terenie placówek zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami/.

  7. Działania mediacyjne między stronami konfliktu /uczniami, rodzicami, nauczycielami/ na terenie placówek.

  8. Działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych /na terenie placówek/.

  9. Wspieranie nauczycieli placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa
    edukacyjno-zawodowego:

    • porady indywidualne w poradni i punktach konsultacyjnych,

    • spotkania informacyjno-szkoleniowe dla nauczycieli wykonujących zadania z zakresy doradztwa zawodowego.
  1. Popularyzowanie wiedzy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej /udostępnianie materiałów i pozycji książkowych/.

 

DZIECI I MŁODZIEŻ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ ORAZ ZAGROŻONE NIEDOSTOSOWANIEM SPOŁECZNYM LUB NIEDOSTOSOWANE SPOŁECZNIE

 

I. WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY

 

  1. Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna w poradni i w domu rodzinnym dzieci i młodzieży niepełnosprawnych od urodzenia do 25 roku życia.

  2. Opiniowanie w sprawach oceny poziomu rozwoju.

  3. Orzekanie i opiniowanie przez Zespoły Orzekające w sprawach:

    1. kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,

    2. kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży zagrożonych niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych społecznie,

    3. indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej,

    4. indywidualnego nauczania dla uczniów, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,

    5. zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla osób upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim od 3 do 25 roku życia,

    6. wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.

     4. Terapia psychologiczna i logopedyczna.

     5. Zajęcia grupowe dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju (autyzm, Zespół Aspergera).

 

II. WSPARCIE DLA RODZICÓW

 

  1. Konsultacje w sprawie rozwoju dziecka.

  2. Pomoc w wyszukiwaniu placówek diagnostycznych i wspierających rozwój dziecka oraz instytucji działających na rzecz rodziny.

  3. Doradztwo w sprawie wyboru placówki wczesnego wspomagania rozwoju oraz kształcenia specjalnego. Udostępnianie ofert szkół i placówek.

  4. Doradztwo zawodowe. Pomoc w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kariery zawodowej.

  5. Rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców:

    1.  doradztwo indywidualne w poradni oraz w punktach konsultacyjnych na terenie placówek.
    2. prowadzenie "Szkoły dla rodziców" /cykliczne zajęcia warsztatowe w poradni/.

 

III. WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI W PLACÓWKACH OGÓLNODOSTĘPNYCH I SPECJALNYCH

 

1. Współpraca w udzielaniu i organizowaniu pomocy psychologiczno -pedagogicznej w placówkach dla uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego :

  1. udział w spotkaniach zespołów ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej /na wniosek dyrektora placówki/

  2. pomoc w opracowywaniu IPET-ów .

  3. współpraca psychologów w opracowaniu programów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim,

  4. inna forma współpracy w zależności od potrzeb placówki /zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem/.

 

2. Konsultacje dla nauczycieli i specjalistów szkół ogólnodostępnych min. z zakresie:

  1. procedury orzekania,

  2. pracy z dzieckiem niepełnosprawnym (podstawy programowe, zajęcia rewalidacyjne, dostosowanie form i metod pracy, dobór pomocy i środków dydaktycznych, dostosowanie form i warunków egzaminacyjnych).

 

3. Konsultacje dla nauczycieli i specjalistów szkół specjalnych /zgodnie z zapotrzebowaniem/ dotyczących min. zaleceń zawartych w orzeczeniach.

4. Szkolenia dla rad pedagogicznych /tematyka zgodnie z zapotrzebowaniem placówek lub z zaproponowanej przez poradnię oferty/.

5. Prelekcje dla rodziców /udział w zebraniach dla rodziców na terenie placówek zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami/,

6. Organizowanie szkoleń w poradni dla specjalistów szkolnych prowadzonych przez edukatorów zewnętrznych.

7. Prowadzenie grupy wsparcia dla specjalistów szkolnych.

8. Działania mediacyjne między stronami konfliktu /uczniami, rodzicami, nauczycielami/ na terenie placówek.

9. Działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych /na terenie placówek/.

 

 

PRZEDSZKOLA, SZKOŁY I PLACÓWKI


Organizowanie i prowadzenie wspomagania w zakresie realizacji zadań dydaktycznych- wychowawczych i opiekuńczych:
1. Pomoc w diagnozowaniu potrzeb.
2. Ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb.
3. Zaplanowanie form wspomagania i ich realizacja.
4. Wspólna ocena efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.


OFERTA ZAJĘĆ NA TERENIE PLACÓWEK
w roku szkolnym 2016/2017

 

 

DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I UCZNIÓW - ZAJĘCIA GRUPOWE

 

L.p.

Tematyka

Osoba prowadząca

1.

Rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych.

dzieci 5-6 letnie

psycholog
i pedagog

2

Rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych.

klasy I-III

pedagodzy

3.

Program profilaktyczny "Już wiem co zrobić"

dzieci 6-9 lat

psycholog
i pedagog

4.

Zajęcia profilaktyczno-wychowawcze.
klasy IV-VI

pedagodzy

5.

"Rozwijanie twórczego myślenia" - zajęcia dla uczniów zdolnych.

szkoła podstawowa i gimnazjum

psycholog

6.

"Profilaktyka uzależnień"

gimnazjum i szkoła ponadgimnazjalna

psycholog

7.

Zajęcia profilaktyczne "Zaburzenia odżywiania się"

gimnazjum i szkoła ponadgimnazjalna

psycholog

8.

"Planowanie kariery edukacyjno-zawodowej"

gimnazjum i szkoła ponadgimnazjalna

doradca

zawodowy

9.

Rozwiązywanie sytuacji trudnych w klasach

(interwencja kryzysowa)

psycholog

 

 

DLA RAD PEDAGOGICZNYCH - SZKOLENIA

 

L.p

Tematyka

Osoba prowadząca

1.

Procedury orzekania i opiniowania przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

psycholog, pedagog

2.

Rozwój dzieci w wieku przedszkolnym i ich gotowość do podjęcia nauki w szkole.

psycholog, pedagog

3.

Rozpoznawanie dysfunkcji u dziecka we wczesnym wieku i sposoby ich eliminowania.

psycholog

4.

Ryzyko dysleksji.

pedagog

5.

Specyficzne trudności w uczeniu się.

pedagog

6.

Rozwój mowy dziecka. Profilaktyka logopedyczna.

logopeda

7.

ADHD - przyczyny, objawy, formy pomocy.

psycholog

8.

Dziecko ze spektrum autyzmu w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej.

psycholog

9.

Uzależnienia, zagrożenie uzależnieniem.

psycholog

10.

Motywowanie uczniów do nauki.

pedagog

 

 

DLA RODZICÓW - PRELEKCJE

 

L.p.

Tematyka

Osoba prowadząca

1.

Procedury orzekania i opiniowania przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

psycholog,pedagog

2.

Rozwój dzieci w wieku przedszkolnym i ich gotowość szkolna.

pedagog

3.

Rozpoznawanie dysfunkcji u dziecka we wczesnym wieku i sposoby ich eliminowania.

psycholog

4.

Rozwój mowy dziecka. Profilaktyka logopedyczna.

logopeda

5.

Dzieci nieśmiałe.

psycholog

6.

Ryzyko dysleksji.

pedagog

7.

Specyficzne trudności w uczeniu się.

pedagog

8.

Motywowanie dzieci do nauki.

pedagog

9.

ADHD - przyczyny, objawy, formy pomocy.

psycholog

10.

Uzależnienia, zagrożenie uzależnieniem.

psycholog, pedagog

11.

Problemy wieku adolescencji.

psycholog

12.

Lęki u dzieci ? wiek a zachowania lękowe

psycholog

13.

Zaburzenia odżywiania się.

psycholog

14.

Zachowania seksualne dzieci i młodzieży.

psycholog

15.

Uczeń zdolny.

psycholog

16.

Planowanie kariery edukacyjno-zawodowej .

doradca zawodowy

17.

Co zamiast karania? Dlaczego stawiać dzieciom granice?

pedagog,psycholog

18.

Jak rozmawiać z nastolatkiem?

pedagog

 

 

 

ZASADY ORGANIZACJI ZAJĘĆ W PLACÓWKACH: 

  1. Szkolenia są organizowane nieodpłatnie w ramach oferty poradni.

  2. Placówki mogą zgłaszać pisemnie zapotrzebowanie na wybrany rodzaj zajęć, szkolenia
    i prelekcje z powyższej listy /z odpowiednim wyprzedzeniem - co najmniej 3 tygodnie/.

  3. Termin spotkania zostanie ustalony z osobą prowadzącą, która skontaktuje się telefonicznie
    z placówką.

  4. W przypadku zapotrzebowania przez placówkę na zajęcia, szkolenie lub prelekcję o innej tematyce, należy kontaktować się bezpośrednio z pracownikami poradni opiekującymi się daną gminą.

 

 

 


 

OFERTA ZAJĘĆ GRUPOWYCH W PORADNI
w roku szkolnym 2016/2017

 

ZAJĘCIA DLA DZIECI

L.p.

Tematyka zajęć, forma

Czas trwania

Osoba prowadząca

1.

zajęcia dla dzieci nieśmiałych. "Lubię być w grupie"

kl.I-III

1godz.w tygodniu

psycholog
i pedagog

2.

zajęcia dla dzieci nieśmiałych.

Kl.IV-VI

1godz.w tygodniu

 

psycholog

3.

Terapia ręki - zajęcia rozwijające sprawność manualną i grafomotoryczną.

Kl.I-II

1godz. w tygodniu

 

pedagog

4.

kółko ortograficzne

Kl.I-III

1godz. w tygodniu

 

pedagog

5.

zajęcia dla uczniów zdolnych- "Trening twórczego myślenia"

Kl.III-VI

1godz. w tygodniu

 

psycholog

6.

kółko szachowo-warcabowe z treningiem umiejętności interpersonalnych - "Przygoda z szachownicą"

Kl.I-III

1godz. w tygodniu

 

psycholog

7.

Trening umiejętności społecznych

(dzieci ze spektrum autyzmu)

1godz.w tygodniu

 

psycholog

 

ZAJĘCIA DLA RODZICÓW

L.p.

Tematyka zajęć, forma

Czas trwania

Osoba prowadząca

CYKL WARSZTATÓW

1.

"Szkoła dla rodziców" - rozwijanie umiejętności wychowawczych.

2 godz. w tygodniu

(cykl 6-8 spotkań)

psycholog
i pedagog

2.

"Rodzice wobec zagrożenia substancjami psychoaktywnymi"

1,5 godz. w tygodniu

(cykl 3 spotkań)

psycholog

WARSZTATY JEDNORAZOWE

1.

"Kocham, dlatego nie pozwalam- stawianie granic dziecku".

    2 godz.

psycholog
i pedagog

2.

"Jak pomóc dziecku, aby radziło sobie z własnymi uczuciami?"

    2 godz.

psycholog
i pedagog

3.

"Jak zachęcać dziecko do współpracy z rodzicami?"

2 godz.

psycholog
i pedagog

4.

"Co zamiast karania?"

    2 godz.

psycholog
i pedagog

5.

"Samodzielność dziecka - wyzwaniem dla rodzica".

2 godz.

psycholog
i pedagog

6.

"Jak o mnie mówią takim się staję - uwalnianie dziecka od etykietowania"

2 godz.

     psycholog

     i pedagog

 

Więcej informacji i zapisy w sekretariacie poradni tel. 48 664 23 56

 

Pokaż metryczkę tego dokumentu drukuj 
Podpisał: Małgorzata Jakubiak
Dokument z dnia: 04.11.2013
Dokument oglądany razy: 308
Opublikował: Małgorzata Jakubiak
Publikacja dnia: 19.01.2017
 
Ukryj metryczkę tego dokumentu     drukuj 


bip.gov.pl