Oferta
1.
Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna:
*
niepowodzeń szkolnych
*
specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu,
*
trudności w nauce matematyki,
*
możliwości intelektualnych uczniów,
*
zaburzeń zachowania,
*
zaburzeń emocjonalnych,
*
trudności wychowawczych.
2.
Terapia pedagogiczna
*
terapia trudności w czytaniu i pisaniu
*
terapia kompetencji matematycznych
3.
Terapia psychologiczna - zaburzenia emocji, zaburzenia zachowania, objawów nadpobudliwości psych. czas trwania i rodzaj terapii uzależniony jest od specyfikacji problemu.
4.
Terapia logopedyczna
5.
Konsultacje indywidualne
6.
Psychoedukacja:
*
warsztaty dla młodzieży
*
prelekcje dla rodziców
*
prelekcje dla nauczycieli
7.
Interwencje
W szczególnie trudnych sytuacjach możliwa jest interwencja w środowisku ucznia.
8.
Poradnictwo zawodowe
9.
Poradnia wydaje opinie i orzeczenia.
PORADNIA DAJE OPINIE W SPRAWACH
1.
Wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia obowiązku szkolnego
2.
Pozostawienia ucznia klas I – III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie
3.
Objęcie ucznia nauką w klasie terapeutycznej
4.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom
5.
Zwolnienie ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego
6.
Udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki
7.
Przyjęcie ucznia gimnazjum do oddziały przysposabiającego do pracy
8.
Innych, określonych w odrębnych przepisach
Opinię wydaje się na pisemny wniosek o wydanie opinii rodziców (prawnych opiekunów) dziecka. Za zgodą rodziców (prawnych opiekunów) dziecka Poradnia przekazuje kopie opinii do odpowiedniej placówki oświatowej lub innej instytucji.
PORADNIA ORZEKA W SPRAWACH
1.
Kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagającymi stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim
2.
Nauczania indywidualnego dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły
3.
Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole
Orzeczenie rozpatruje się na pisemny wniosek o wydanie orzeczenia rodziców (prawnych opiekunów) dziecka.
Orzeczenia wydaje Zespół Orzekający, w którego skład wchodzą:
*
dyrektor ppp-p jako przewodniczący
*
członkowie – pracownicy pedagogiczni placówki i lekarz
*
na swój wniosek – mogą uczestniczyć rodzice
Posiedzenia Zespołu Orzekającego odbywają się wg harmonogramu raz w miesiącu (pierwszy wtorek miesiąca) i w szczególnych przypadkach – częściej.
Podpisał: Artur Różański Dokument z dnia: 03.05.2009 Dokument oglądany razy: 6 |
Opublikował: Artur Różański Publikacja dnia: 03.05.2009 |