mapa strony   |   kontakt   |

Oferta

Wersja archiwalna zmieniona dnia 03.05.2009

1.

Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna:

*

niepowodzeń szkolnych
*

specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu,
*

trudności w nauce matematyki,
*

możliwości intelektualnych uczniów,
*

zaburzeń zachowania,
*

zaburzeń emocjonalnych,
*

trudności wychowawczych.

2.

Terapia pedagogiczna

*

terapia trudności w czytaniu i pisaniu
*

terapia kompetencji matematycznych

3.

Terapia psychologiczna - zaburzenia emocji, zaburzenia zachowania, objawów nadpobudliwości psych. czas trwania i rodzaj terapii uzależniony jest od specyfikacji problemu.
4.

Terapia logopedyczna
5.

Konsultacje indywidualne
6.

Psychoedukacja:

*

warsztaty dla młodzieży
*

prelekcje dla rodziców
*

prelekcje dla nauczycieli

7.

Interwencje

W szczególnie trudnych sytuacjach możliwa jest interwencja w środowisku ucznia.

8.

Poradnictwo zawodowe
9.

Poradnia wydaje opinie i orzeczenia.

PORADNIA DAJE OPINIE W SPRAWACH

1.

Wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia obowiązku szkolnego
2.

Pozostawienia ucznia klas I – III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie
3.

Objęcie ucznia nauką w klasie terapeutycznej
4.

Dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom
5.

Zwolnienie ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego
6.

Udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki
7.

Przyjęcie ucznia gimnazjum do oddziały przysposabiającego do pracy
8.

Innych, określonych w odrębnych przepisach

Opinię wydaje się na pisemny wniosek o wydanie opinii rodziców (prawnych opiekunów) dziecka. Za zgodą rodziców (prawnych opiekunów) dziecka Poradnia przekazuje kopie opinii do odpowiedniej placówki oświatowej lub innej instytucji.

PORADNIA ORZEKA W SPRAWACH

1.

Kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagającymi stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim
2.

Nauczania indywidualnego dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły
3.

Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole

Orzeczenie rozpatruje się na pisemny wniosek o wydanie orzeczenia rodziców (prawnych opiekunów) dziecka.

Orzeczenia wydaje Zespół Orzekający, w którego skład wchodzą:

*

dyrektor ppp-p jako przewodniczący
*

członkowie – pracownicy pedagogiczni placówki i lekarz
*

na swój wniosek – mogą uczestniczyć rodzice

Posiedzenia Zespołu Orzekającego odbywają się wg harmonogramu raz w miesiącu (pierwszy wtorek miesiąca) i w szczególnych przypadkach – częściej.

Pokaż metryczkę tego dokumentu drukuj 
Podpisał: Artur Różański
Dokument z dnia: 03.05.2009
Dokument oglądany razy: 6
Opublikował: Artur Różański
Publikacja dnia: 03.05.2009
 
Ukryj metryczkę tego dokumentu     drukuj 


bip.gov.pl